09107603363 m.m.rahmani734@gmail.com امیرآباد دانشکده فنی دانشگاه تهران
آموزش سئو

آشنایی با اصطلاحات تخصصی آموزش سئو (2)

آشنایی با اصطلاحات تخصصی آموزش سئو(2)

خب در قسمت اول آشنایی با اصطلاحات تخصصی آموزش سئو، قسمتی از اصطلاحات seo را به شما آموزش دادیم. در قسمت دوم از آموزش اصطلاحات تخصصی اموزش سئو، قسمتی دیگر از اصطلاحات تخصصی سئو را به شما اموزش می دهیم. همینطور که در مقاله قبل گفتیم آموزش اصطلاحات سئو اولین گام برای آموزش سئو ست و هدف ما آموزش سئو به زبان ساده است.

1. Bounce rate:

به معنای نرخ پرش است پس چیز بدی برای سایت شما ست. سایت شما در دو صورت bounce rate میگیرد:1-کاربری وارد سایت شود و کمتر از یک دقیقه از سایت شما خارج شود.
2-کاربر هیچ عملی در سایت شما انجام ندهد.

2. Cache :

یعنی فضای ذخیره سازی که اخرین بازدید و اخرین چیزی که گوگل از سایت دیده است را به ما نشان میدهد. برای بازدید از cache برروی فلش کوچکی که در کنار url سایت وجود دارد کلیک کنید تا بتوانید از اخرین بازدیدی که گوگل از سایت شما داشته است مطلع شوید.

3. Personalized SERP:

حتما برای شما هم پیش امده است که گاهی اوقات سرچ های شما به رنگ بنفش ظاهر میشوند، در این مواقع میگوییم که SERP شما شخصی شده است و دیگر SERP واقعی نیست. این امر به خاطر history و cookie شما اتفاق می افتد.وقتی بنفش میشود یعنی شما قبلا این سایت را دیدید و به آن Bounce rate ندادید و گوگل میفهمد که این سایت برای شما خوب بوده و این سایت را تنها برای شما بالا می آورد.

4. Query:

این اصطلاح به دو معناست:
1-به هر سرچ که انجام میشود، میگوییم یک Query انجام شده است. 2-به معنای درخواست می باشد.

آموزش سئو به زبان ساده
سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

5. Black hat seo:

یعنی سئویی که برخلاف قوانین گوگل انجام شود. که نتیجه آن پنالتی میشود.

6. White hat seo:

یعنی سئویی که صد درصد بر مبنای قوانین گوگل انجام شود. (که در آموزش سئو به زبان ساده به صورت کامل به شما آموزش میدهیم.)

7. Gray hat seo:

یعنی سئویی که از ترکیب سئو سیاه و سئو سفید باشد.

8. Spam:

به کار خلاف گوگل اسپم یا کار هرز یا کار سیاه میگویند.

9. Alt image:

به معنای متن جایگزین عکس.

DA و DA
آموزش سئو

10. PA:

مخفف عبارت Page Authority و به معنای اعتبار صفحه است که هر چه بالا تر باشد برای سئو بهتر است.(در مقاله های بعدی آموزش سئو به این موضوع خواهیم پرداخت)

11. DA:

مخفف عبارتDomain Authority و به معنای اعتبار دامنه است و این هم هرچه بالا تر باشد برای سئو بهتر است. واز این میفهمیم که دامنه ما چقدر اعتبار دارد.

12. Directory website:

موتور های جستجوی اولیه بودند و کسانی که دارای سایت بودند، سایت خود را با توجه به category که داشت ثبت میکردند. در حال حاضر هم بهتر است سایت خود را در اینجا ثبت نماییم. نمونه فارسی directory ها هزار سایت است.

13. Redirect link:

به معنی انتقال مسیر میباشد. به طور مثال شما سایتی دارید با نام دامنه home.mydmsworld.ir و دامنه .com را هم خریداری کردید و میخواهید زمانی که نام سایت شما با دامنه home.mydmsworld.com در مرورگر ثبت میشود، ادرسی که نمایش داده میشود home.mydmsworld.ir باشد. پس به این عمل انتقال ادرس به url دیگر Redirect میگویند. (طریقه انجام آن را در مقاله های بعدی آموزش سئو به زبان ساده، به شما آموزش میدهیم.)

14. Page 404:

صفحات 404
آموزش سئو

یعنی صفحه مورد نظر یافت نشد. این خطا همیشه به دلیل خطای سرور برای سایت ما پیش می اید باید کاری کنیم که این صفحات خطا در نگاه گوگل بهینه شود. (در مقالات بعدی آموزش سئو به چگونگی بهینه کردن صفحات خطا خواهیم پرداخت.)

15. Crawl error:

به معنی خطایی هست که خزنده به ما میدهد. به رباط های گوگل Crawl گفته میشود که نام دیگر انها الگوریتم و یا خزنده هم هست. این رباط ها در سایت های ما میخزند و مشکلات سایت ما را میگویند.

16. Robot.txt:

یک فایلی است داخل سرور که به گوگل میگوید کدام صفحه را در سرچ ها به کاربر نشان بده و کدام را نشان نده.

17. Paid links:

اسم دیگر ppc ها است یعنی لینک هایی که برای ان ها پول پرداخته شده است.

18. Forum links:

لینک هایی که فروم ها و انجمن ها گذاشته میشود و از نوع بهترین لینک ها میباشند.چون همزمان با گذاشتن یک محتوا میتوانیم سه تا لینک بدهیم. (یکی دیگر از بحث های ما در آموزش سئو است)

19. Image link:

لینک هایی هستند که به عکس میدهیم.

خب این قسمت از آموزش اصطلاحات، آموزش سئو هم به پایان رسید امید واریم که از این مقاله بهره کافی برده باشید برای آموزش های بیشتر به آموزش seo مراجعه فرمایید.